Historie automobilky: jak začínala firma s názvem Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG

Dr. Ing. h.c.F. Porsche AG je firma, která se za posledních sto let stala mezinárodně uznávaným jménem v automobilovém průmyslu. Její historie sahá až do roku 1931, kdy Ferdinand Porsche vytvořil první prototyp vozu s názvem Volkswagen. Od té doby se firma rozrostla do jednoho z největších koncernů na světě. Tento článek se zaměří na to, jak začala tato úspěšná firma s názvem Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG a jaké události vedly k jejímu vzestupu.

První kroky na cestě k úspěchu

V roce 1931 se Ferdinand Porsche, vynálezce automobilů v čele s automobilkou s názvem Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG, začal zabývat vývojem automobilů s vysokou kvalitou. Vytvořil první zážehový motor s výkonem 22 kW a začal produkovat malé množství vozů s označením „Auto Union“. První automobily vyrobené v této automobilce byly malé, kompaktní a vysoce ovladatelné. Bylo to nové a revoluční, neboť většina ostatních automobilů v této době byla velká a těžká.

Porsche se rychle stalo jedním z největších a nejuznávanějších výrobců automobilů v Evropě. Začali vyvíjet a vyrábět luxusní automobily pro bohatší obyvatele. Porsche také začalo vyvíjet inovativní technologie, jako například převodovky s hydrostatickým pohonem, které byly v Evropě první svého druhu. Tyto první kroky vedly k úspěchu a dnešnímu Porsche, které je jednou z nejvýznamnějších světových automobilových značek.

První prototyp vozu Volkswagen

První prototyp vozu Volkswagen se objevil v roce 1937 díky německému konstruktérovi Ferdinandu Porsche. Porsche navrhl malé městské auto, které by bylo dostupné pro všechny. Představa měla několik jmen, včetně „Volkswagen“, což v překladu do češtiny znamená „lidové auto“. Auto bylo navrženo tak, aby bylo schopno přepravit více než šest cestujících a umožnilo jim cestovat po německých silnicích za relativně nízkou cenu.

Konstrukce vozu Volkswagen trvala od roku 1937 do roku 1938. Porsche využil své zkušenosti s dřívějšími vozy a výsledek vypadal jako malý, čtyřmístný vůz s kapotou předního motoru a kabinou pro čtyři osoby. Byl vybaven čtyřválcovým motorem s výkonem 25 koní. Motor byl umístěn vzadu a převodovka musela být umístěna společně s nápravou. Automobil byl schopen dosáhnout rychlosti až 80 km/h.

Vznik mezinárodně uznávaného jména

První zmiňované auto, které se postavilo s názvem Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG se datuje rokem 1931. V té době byl Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG již mezinárodně uznávaným výrobcem automobilů. Vznik tohoto jména vyplývá z počátečních let firmy, kdy zakladatel Ferdinand Porsche začal vyvíjet a vyrábět vlastní automobily v Německu. Jeho dílo zanechal markantní stopu ve světě automobilů a mnoho jeho prvních vynálezů, jako je například kompletní pohon obou náprav, se stalo běžnou součástí moderních automobilů.

Jméno Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG se stalo v průběhu let mezinárodně uznávaným a v roce 1931 firma vyrobila svůj první automobil s názvem Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG. Tento vůz se vyznačoval svým moderním designem, který byl v té době naprostým unikátem. Automobilka rychle získala renomé díky svým inovativním produktům a moderním technologiím, které se dokázaly stát trvalou součástí automobilového průmyslu.

Jak se Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG stala koncernem

Firma Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG (dále jen Porsche) byla založena v roce 1931 počínajícímu automobilovému návrháři a inženýrovi Ferdinandem Porschem. V počátcích představovala malou manufakturu v německém Stuttgartu, která se specializovala na garantované opravy automobilů jakožto i na návrh vlastních automobilových modelů.

V průběhu let firma Porsche začala prosperovat a v roce 1931 se stala součástí skupiny Volkswagen AG. Tento přechod přinesl Porschemu vhodné ekonomické podmínky a později i finanční prostředky, které pomohly firmě překročit meze a stát se ve světě automobilů výraznou a prosperující korporací. Dnešní generaci milovníků automobilů oslovuje firma Porsche inovativními a nadčasovými návody, které jsou zárukou kvality, kterou vždy držela vysoko.